Observació d’aula: Avui toca música!


Avui, com cada dilluns, toca música, els infants han anat arribant d’un en un a l’aula i mentre esperaven que arribessin tots, han jugat a les cuinetes. Per realitzar aquest joc, hem ajuntat dues taules i sobre els hem posat unes estovalles; també hem tret diferents estris de cuina com ara plats, culleres,  cassoles, etc. i hem jugat a ser cuiners. A continuació, quan tots els infants han arribat, hem arraconat i hem anat a berenar, havia mandarina. Hem fet molta via a berenar i rentar-nos les mans.

Finalment, ha arribat el moment més esperat del dia: música!. Avui ho hem fet a partir d’imatges. Ens hem assegut a l’estora i la mestra anava traient, d’una carpeta, les imatges que els infants li anaven demanant, i així, partir dels seus interessos i captar la seva atenció amb més facilitat. Després, segons la imatge, la mestra i jo cantàvem una cançó. Per fer la triada, ella anava ensenyant les imatges que encara no havien sortit i si un infant la demanava, ja fos amb gestos o paraules, començàvem a cantar. Durant l’activitat tots els infants han estat molt atents a la lletra de les cançons, fins i tot havia nins/es que ballaven d’asseguts i reien molt, també n'hi havia d'altres que abans de començar a cantar nosaltres, ells ja tararejaven la melodia. Alguna de les cançons que han sortit són: sol solet, el gall i la gallina, el cuiner, etc. L’activitat ha durat uns 20 minuts, el temps just que han aguantat asseguts a terra sense aixecar-se o molestar al company de devora. Quan la mestra ha començat a observar aquest tipus de conductes, se n’ha adonat que ja estaven cansats i hem donat per finalitzada l’activitat.

En referència a la sessió, cal dir que la mestra tenia una sèrie d'objectius com ara relacionar una imatge amb una cançó, és a dir treballar la relació1-1; també pretenia enriquir el llenguatge dels infants treballant el vocabulari relacionat amb el seu entorn més proper i estimular l'escolta. Per la meva part, crec que tots aquests objectius s'han assolit de manera satisfactòria, ja que, com he pogut observar, els infants prestaven molta atenció quan cantàvem i eren capaços d'estar-se assaguts tot el temps, també he vist com eren capaços de relacionar cada imatge amb la seva cançó quan s'anticipaven a la música tararejant la melodia. Sobre els aprenentatges que han adquirit els infants, que penso que la majoria d'ells ha refoçat el seu vocabulari gràcies a la música, i encara que no parlin molt, de cada sessió de música que passa, veig com reconeixen millor els animals que es treballen i alguns comencen a anomenar-los. 

D'altra banda, dir que m'ha argadat molt la seva manera d'estimular l'escolta, ja que sempre partia dels interessos dels infants i així els ajudava a assimilar poc a poc que han d'aprendre a romandre asseguts en els moments que ho requereix l'activitat. També m'agradaria afegir que ha estat sensacional veure les seves cares d’alegria, sorpresa, concentració, etc. amb aquest tipus d’activitat. Jo em demano si algun dia, quan sigui mestra, seré capaç de captar l’atenció de tants d’infants al mateix temps amb una activitat, perquè fins ara, només som capaç de fer-ho amb un grup reduït.

Etiquetes seleccionades: 
  • 1.2 Reflexiono sobre elements que porten a una bona actuació professional. Intento valorar la pràctica de la mestra i veure si ha estat productiva o no.
  • 2.1 Identifico els meus punts forts i febles quant a les meves capacitats i competències professionals. Al final de la reflexió he comentat que a vegades em costa molt manetnir l'atenció que la meva mestra aconsegueix amb un grup tan nombrós.

Comentaris